//]]> //]]> //]]>

Sila masukkan alamat email jika ingin Artikel terkini dihantar terus ke email anda:

qrcode

Sekiranya artikel-artikel di blog ini berguna,Sudi-sudilah share dengan kawan-kawan yang lain,gunakan facebook,twitter atau google plus.
dari

admin blog:

joyiman

teksi
TAXI SERVICE 24 Hours From:
KUALA LUMPUR,AMPANG,
GOMBAK,SELAYANG,RAWANG,
KEPONG,SG BULUH
PETALING JAYA, DAMANSARA
SUBANG JAYA, SHAH ALAM.
TO
KLIA Airport & Outstation
email to :
taxiklia@yahoo.com.my
with big luggages and credit card accept
http://mytaxiklia.blogspot.my
Home » , » Keluhan bekas pemandu grapcar

Keluhan bekas pemandu grapcar

Keluhan bekas pemandu grapcar ini saya salin dari grop whatapp teksi.



Grabcar (GC) atau Uber dua kompeni yang berbeza tapi cara yg sama. Guna apps utk mendapatkan customer.

Cara keje..?
Sama macam jp(jurupandu) teksi. Nak lebih, kayuh lebih sengkang mata bagai. Itu bab income. Blom masuk bab kos.

Walaupun disediakan myvi baru tapi sewanya memang tak berbaloi.

Sebabnya?
Setiap job GC atau Uber akan dikenakan 20% dari tambang yang jp dapat.
Jenuh kayuh seharian dapat  rm200 tapi ditolak pulak 20%! Tinggal rm160.. Tolak pulak kos petrol yang mau cecah rm40 sehari (tu pun dah bajet bawak mcm siput) tol kelas 1.. mau melangau jadinya. Habis2 bajet tol je dah rm20 sehari!!, rm160 tadi dah tolak2 tinggal dlm $100.. haaaa blom kira pulak sewa myvi baru. Sehari dlm $80!!!! Tinggal $20. Ingat nak singgah makan kat gerai mak mah.. pikir2 $20 ni cukup ke untuk rolling esok?????

Pendek cerita..
Baik takpayah!
Terus terang ini pengalaman saya sendiri.. saya sendiri mencuba bawa GC dalam tempoh hampir sebulan. Ni semua di sebabkan tekanan hidup yg makin terumbang ambing dek kebijaksanaan pemerintah!. Elok2 bertahun2 menyara anak bini bawak teksi tau2 syarikat bankrap! Yg sengsara.. jp2 mcm saya!

Siapa nak tolong saya bila anak bini kelaparan?
Siapa nak tolong saya bila anak bini sakit?
Siapa nak tolong saya bila kami sekeluarga dihalau dari rumah????

Sebabkan kesempitan, Grabcar muncul menawarkan bermacam2 insentif.. demi tanggungjawap, saya terima offer GC untuk join mereka sebagai jp GC.... tapi ternyata, khabar tak seindah rupa.

Bertahanlah sahabat2.. semoga kita semua dibawah lindunganNYA yg semakin hari semakin kepenghujung zaman.. Pemerintah yang zalim. Manusia sesama sendiri dah takde kenal erti perikemanusiaan.
Duit dan kekayaan mengaburi mata dan semakin ramai tunduk menjadi hamba kepada duit dan duniawi....

Semoga bermanfaat utk semua dan diri sendiri.. in shaa Allah

P/s
Ramai juga kawan kawan saya yang memandu uber/grapcar ini telah beralih arah membawa teksi semula setelah terpengaruh dengan iklan yang menawarkan ganjaran lumayan dari uber/grapcar ini.
Aku Dan Teksi © Template Design by joyiman | Publisher : Free Templates for blog| © Best View With Google Chrome