//]]> //]]> //]]>

Sila masukkan alamat email jika ingin Artikel terkini dihantar terus ke email anda:

qrcode

Sekiranya artikel-artikel di blog ini berguna,Sudi-sudilah share dengan kawan-kawan yang lain,gunakan facebook,twitter atau google plus.
dari

admin blog:

joyiman

teksi
TAXI SERVICE 24 Hours From:
KUALA LUMPUR,AMPANG,
GOMBAK,SELAYANG,RAWANG,
KEPONG,SG BULUH
PETALING JAYA, DAMANSARA
SUBANG JAYA, SHAH ALAM.
TO
KLIA Airport & Outstation
email to :
taxiklia@yahoo.com.my
with big luggages and credit card accept
http://mytaxiklia.blogspot.my
Home » » Copy Paste kenapa mesti takut.

Copy Paste kenapa mesti takut.

copy paste

Salam semua pembaca blog aku dan teksi,
Cuaca malam ini panas sebagai mana panas di Kerdau dan Marlimau.
Sungguh payah hendak melelapkan mata dek cuaca yang berbahang di siang tadi,lebih baik aku update blog aku dan teksi ini..

"Trackback" pernah dengar perkataan ini?
Inilah trick yang selalu aku gunakan semasa menulis artikel.
Banyak blogger sangat takut,kalau-kalau N3 mereka di Copy Paste sehinga memasang script Disable right click
sehingga menambah berat blog semasa loding dan tiada gunanya memasang script tersebuat kerana ia masih boleh di buka,lihat artikel ku dahulu cara-buka-blog-yang-memasang-Disable right click



Jika N3 korang menarik perhatian seorang blogger,di mana ia hendak Copy Paste di blog kepunyaanya dengan memberikan Backlink balik kepada blog kita,tetapi tidak boleh di Copy Paste disebabkan kita telah memasang script disable right klik.Ini sangat-sangat merugikan kita,disebabkan Backlink balik didalam Artikel adalah backlink yang sangat Ampuh (diperlukan/di sukai googel)untuk menaikan PR kita

Sebagai contoh:
Top Ranking Online ada mengambil Artikel blog aku dan teksi untuk dimuatkan didalam N3nya,dimana jika aku memasang script right klik,sudah tentu Top Ranking Online tidak dapat berbuat demikian yang mana ia sangat merugikan blog aku dan teksi ini,disebabkan Top Ranking Online blog yang berpengaruh dimana iatelah memberikan aku banyak kunjungan pembaca.Klik untuk lihat Rangking blog di Top Ranking Online

Aku sangat-sangat terhutang budi kepada Top Ranking Online kerana telah memberikan backlink dan kunjungan yang ramai jadi kenapa mesti takut dengan Copy Paste.

Berbalik kepada trik Trackback, dimana korang akan sangat-sangat berterimakasih kepada blogger yang Copy Paste Artikel korang walaupun tampa memberikan backling balik kepada blog korang jika memasang script Trackback ini.

Kepada pembaca blog aku dan teksi yang telah memasang script Disable right click aku sarankan,buanglah kerana iamemberatkan blog dan gunakanlah script trackback ini.

Untuk melihat sesiapa yang telah Copy Paste blog kita.taipkan je tajuk N3 atau nama blog kita di googal
maka semuanya akan terlihat.

Cara memasang script ini <a href="http://joyiman.blogspot.com/Copy Paste kenapa mesti takut/trackback/">.</a>

Letak saja dimana korang suka didalam tulisan N3 korang dan gantikan Url dengan url blog korang(warna kuning)dan tajuk Artikel (warna hijau) yang akan terlihat hanya satu tanda Titik(warna merah)

Mungkin korang tidak nampak atau perasan  (back/">.</a> )lihat betul-betul nampak tak.
Tanda titik inilah yang akan dicopy sekali,dimana ia telah mengandungi alamat blog kita dan tajuk N3.
Jadi kenapa mesti takut dengan Copy Paste
Semoga korang berjaya.

Wasalam:joyiman
Aku Dan Teksi © Template Design by joyiman | Publisher : Free Templates for blog| © Best View With Google Chrome