//]]> //]]> //]]>

Sila masukkan alamat email jika ingin Artikel terkini dihantar terus ke email anda:

qrcode

Sekiranya artikel-artikel di blog ini berguna,Sudi-sudilah share dengan kawan-kawan yang lain,gunakan facebook,twitter atau google plus.
dari

admin blog:

joyiman

teksi
TAXI SERVICE 24 Hours From:
KUALA LUMPUR,AMPANG,
GOMBAK,SELAYANG,RAWANG,
KEPONG,SG BULUH
PETALING JAYA, DAMANSARA
SUBANG JAYA, SHAH ALAM.
TO
KLIA Airport & Outstation
email to :
taxiklia@yahoo.com.my
with big luggages and credit card accept
http://mytaxiklia.blogspot.my
Home » » Minah hitam

Minah hitam

Awang hitam dan minah hitam atau orang-orang dari rantau afrika memang ramai kat KL.Kawasan diorang tinggal kat kepong,damansara,ampang dan ceras.
Diorang masuk malaysia mengunakan PAS pelajar tapi banyak yg tak belajar pun bila aku tanya.

Aku heran juga dengan Awang hitam ni,sebab boleh hidup mewah kat sini jika di bandingkan dengan tempat asal diorang.Disini diorang duduk menyewa kondo-kondo bertaraf 3bintang.Mana diorang dapat duit?



1.Malam minggu lepas aku ambik calling radio kat kondo area damansara nak ke jln.sultan ismail.Aku ingat penumpang tempatan je,rupanya turun minah hitam empat orang lawa-lawa,cun melecun kurus kecik rupa pun lebih kurang penyanyi riana je.Pakaiaan diorang masaallah pak aji pun tak senang duduk kalau tengok,buah kelapa pun tutupnya sikit je macam tak tutup.skirt pun macam saputangan je besarnya.
Perbualan fon yg aku dengar semasa perjalaan, menunjukan, minah hitam adalah peniaga.Tempat yg minah hitam ni turun pun,tempat peniaga yg aktif.Rupanya ramai orang kat KL ni minat kat minah-minah hitam.
Nak rasa pelukan minah hitam,ada power ke tak.

2.Aku pernah ambik call kat USJ,bila aku sampai kat rumah tu,kat depan rumah sorang awang hitam tengah basuh keta mewah.Aku tunggu 5minit baru keluar seorang perempuan melayu terakhir dengan pasanganya seorang awang hitam yg hitam.Dalam perjalanan tel berbunyi rupanya anaknya yg call.Rupanya diani ada laki dan keluarga.Dia membela awang hitam untuk makan, yg laki di tak bagi makan dengan cukup.Kalau awang hitam bagi makan dah tentu senak perut kekenyangan.

3.Aku ambik call juga kat damansara,yg naik awang hitam dengan aweknya seorang melayu tercantik di alamayaini.Bagaimana perempuan yg cantik molek,cun melecun boleh terpikat dengan awang hitam legam yg sengkek,kerana semuanya si awek yg hulur baik beli barang dan tambang teksi.Dan banyak lagi kisah-kisah awang hitam ni,kalau nak di ceritakan 1001 malam pun tak habis.

Kesimpulannya, banyak awek-awek malaysia suka kat awang hitam kerana dapat makan,yang lelaki malaysia tak dapat bagi.Yang kena tahan kat luar negeri pun ramai kerana membawa dadah,kononnya kena tipu dengan awang hitam,sebenarnya diorang yg trehegeh-hegeh nak kat awang hitam.kerajaan nak tolong buat apa,baik tolong orang-orang miskin kat malaysia yg masih berlambakni.

Dalam 2 harini keluar cerita janda kena tipu ngan awang hitam,aku gelak je bila baca cerita tersebut,kerana ia menunjukan tentang kebodohan diri sendiri,kebodohan orang2 yg megaku terpelajar dan kaya.Tak mungkin orang kampong akan terkena kerana masaalah berbahasa english.Kita juga selalu membaca kisah black money,siapa yg terkena,sudah tentu orang yg banyak duit.

Pekara begini akan sentiasa berlaku hanya 1 sebab sahaja iaitu NAFSU.
Nafsu ingin kaya walau pun diri sudah berduit,nafsu dahaga yg tidak puas2.

Mari kita berfikir dengan kepala otak,bukan kepala lutut,pekong didada jangan di buka kerana di larang dlm ugama,boleh membawa aib diri sendiri.Berani makan berani tanggong sudahlah...maka lu fikirlah sendiri...

Baca lagi kisah awang dan minah hitam di bawah ini.
Gadis ikut awang hitam
Awang hitam vs Awang lombok
Wasalam:joyiman

  p/s  Pesan ayah ku semasa aku bruntal dahulu "ingat tuhan bila nak buat sesuatu perkara"

Sepatutnya N3 ini sudah ku keluarkan tahun lalu,ia tersimpan lama tampa aku sedari,jadi aku keluarkan hari ini.
Aku Dan Teksi © Template Design by joyiman | Publisher : Free Templates for blog| © Best View With Google Chrome